Google mister markedsandele
Analysefirmaet comScore har lavet en måling af Googles trafik og markedsandel, som viser, at Google har mistet en anelse af deres markedsandel verden over. Samlet set handler det om 0.3% så Googles markedsandel nu ligger på 62.8% i februar, i forhold til 63.1% i januar.
Derudover viser målingen at der i februar “kun” er foretaget 5.86 milliarder søgninger på Google af amerikanerne, hvor der i januar blev foretaget 6.14 milliarder. Men februar var jo også to dage kortere.
Det svarer rundt regnet til omkring 200 millioner søgninger på Google om dagen, foretaget af amerikanere.
CNNMoney skriver i deres artikel “Google slowdown gouges stocks” den 27. februar, at Googles trafik er faldet med 4,6% fra januar til februar. Antallet af de “betalte klik” – AdWords – er også gået ned af, da der her er sket et fald på 3%. Det bringer, i følge comScore, faldet af betalte klik ned med mere 12% i det første kvartal af 2008.
Til slut viser målingen af comScore, at Google (selvfølgelig) stadig er den største søgemaskine, og har en markedsandel i USA på 59.2%, imens Yahoo sidder på 21.6% af markedet, og Microsoft på 9.6%.
Puha, et fald på 0.3%. Det er da vist inden
Søren Sprogø | 31. marts 2008 | 15:29Puha, et fald på 0.3%. Det er da vist inden for grænseværdierne for statistisk afvigelse 🙂
Jeg tror nu ikke det er noget man overhovedet kan overføre til os her i Danmark, da søgemaskineandelene i Europa ser totalt anderledes ud:
http://www.afdeling18.dk/blog/soegemaskineandele-i-europa.aspx
Super artikel du har skrevet Søren, skrev jeg vidst også
Kim Andersen | 31. marts 2008 | 16:28Super artikel du har skrevet Søren, skrev jeg vidst også på din side 🙂
Men de 0.3% er verden over jo.
Dog kører kurven jo nok op og ned hele tiden, så de overlever nu nok 🙂
Til gengæld er faldet på 12% på AdWords årets første tre måneder, lidt værre…