Google Wave – Er det allerede dødt? Hvad skal vi bruge det til?
Nu er det fire måneder siden at jeg skrev mine første ord på Google Wave. Siden da er det ikke blevet til mange brugte minutter inde i det ”nye” univers. Jeg må ærligt indrømme at jeg er noget skuffet, og en anelse forvirret over hvad hele pointen er med tjenesten.
Som nogle af jer måske husker, så skrev jeg i starten af 2009 et indlæg her på bloggen som jeg valgte at kalde ”Twitter – Hvad skal vi bruge det til?”.
Det satte gang i en god debat omkring de forskellige muligheder/fordele/ulemper der var ved Twitter, og ser man tilbage på kommentarerne, kan man godt se at vi er blevet en del klogere siden. Så samme debat kunne jeg egentlig godt tænke mig at få omkring Google Wave.
For jeg er altid åben overfor nye tiltag og værktøjer jeg kan bruge i min hverdag, men jeg er godt nok ikke blevet fanget af Google Wave endnu. Jeg mangler den der aha-oplevelse.
Hvad har jeg selv fået ud af Google Wave?
Jeg kan selv lægge ud med hvad jeg da i det mindste har fået ud af Wave.
Det første brugbare jeg fik ud af Google Wave, var en ”live” chat med Lasse Eskildsen som er en af hovedmændene bag uCommerce – en e-handels platform til Umbraco. Her havde jeg nogle problemer med produktet, som Lasse var flink at hjælpe med.
Kontakten opstod dog kun fordi Lasse var tidligere kollega med et par stykker fra min nuværende arbejdsplads.
En anden positiv oplevelse jeg har fået igennem Google Wave, er også i forbindelse med Umbraco, hvor jeg faldt i snak med en gut fra Australien, som havde et smart tip i forbindelse med noget XSLT. Her opstod kontakten udelukkende pga. Wave.
Det er vist de to eneste brugbare oplevelser jeg har haft derinde. Jeg har da skrevet med flere, men det har været mere for at finde ud af hvad det hele gik ud på.
Hvilke muligheder kan der være i Google Wave?
Et område hvor jeg kan se at Google Wave kan være stærk, er i forbindelse med langdistancemøder. Her kan flere personer på samme tid sidde og tage noter i samme dokument, og der kan deles video-, lyd- og billedmateriale på kryds og tværs. Derudover kan der også oversættes on-the-fly, hvis parterne ikke taler samme sprog.
Jeg må sige at det er det eneste område, hvor jeg kan se en klar fordel i Wave frem for andre kommunikationsformer.
Bruger du Google Wave, og hvilke muligheder ser du deri?
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre jeres inputs omkring Google Wave. Er det allerede en død fisk? Eller ser du en stor fremtid i tjenesten?
Det kunne være fedt at få nogle inputs til hvad i har haft af gode/dårlige oplevelser, hvis der overhovedet har været nogle. Så fyr endelig løs.
Til sidst kan det lige siges at jeg har en del invitationer til Wave. Så hvis du står og mangler en, så sig til.
Rigtig godt spørgsmål Kim. Jeg er selv en af dem der
Henrik Andersen | 10. februar 2010 | 21:38Rigtig godt spørgsmål Kim.
Jeg er selv en af dem der spåede Google Wave en stor fremtid uden rigtig at kunne argumentere hvorfor. 🙂
Det kan selvfølgelig stadig sagtens ske, men som dig, har jeg heller ikke fundet fidusen i det endnu. Jeg tror ikke jeg har været på Wave i over en måned og det siger vel det meste.
Er spændt på om der kommer nogle gode bud på hvad det ellers kan bruges til og om der overhovedet er nogen der bruger det 🙂
Jeg var også selv meget spændt både før og efter
Kim Andersen | 10. februar 2010 | 21:45Jeg var også selv meget spændt både før og efter jeg havde set præsentationsvideoen. dengang sagde man at vi godt vidste at der var et par bugs rundt omkring, men at det jo nok hurtigt blev fikset, og at vi nok skulle lære at bruge Wave til forskellige ting. det kan selvfølgelig stadig godt ske at vi kommer til at bruge det i hverdagen, men så skal der ske ting og sager.
Noget helt andet som i hvert fald skræmmer mig, er hastigheden når man logge rind i Wave. Selv i Google Chrome, kører det vildt langsomt.
Har været pessimistisk fra starten af, og det er jeg
Martin Nielsen | 10. februar 2010 | 21:53Har været pessimistisk fra starten af, og det er jeg sådan set stadigvæk, kan simpelthen ikke se hvordan et så irriterende og uoverskueligt værktøj på nogen måde skulle revolutionere noget som helst. Har kun brugt det 25 gange, og alle 25 gange har været når jeg har været inde og invitere folk til google wave.
Jeg mangler som dig en a-ha oplevelse, eller faktisk mangler jeg at en eller anden får den a-ha oplevelse og skriver et indlæg om det, for jeg får slet ikke brugt wave nok til at overhovedet kunne få en a-ha oplevelse.
Du skriver godt nok om to eksempler hvor du har fået noget ud af wave, men de to tilfælde kunne vel lige så godt ha foregået over twitter, msn, irc eller noget helt tredje så længe det var live?
Som mødeplatform kan jeg dog godt se det lidt smarte i det, men alle de langdistance møder vi nogensiden har haft har været over videokonference, og ja så kunne man da godt krydre det med google wave, så alle kunne tilføje live noter osv.
Jeg tror google wave i sin nuværende form er en død fisk, og den har stort set spjættet efter vand siden den blev lanceret. Er der en fremtid for google wave? Jeg er ikke overbevist, men mon ikke platformen på sigt kan bruges til andet, og íntegreres i 3. parts applikationer, og så begynder det måske at være sjovt.
Jeg var skeptisk overfor Twitter i debatten til det indlæg,
Frank Hellerup Madsen | 10. februar 2010 | 21:55Jeg var skeptisk overfor Twitter i debatten til det indlæg, du henviser til. Men pt. er jeg faktisk endnu mere skeptisk overfor Google Wave.
Efter en smule roden rundt, fandt jeg absolut intet brugbart for mig selv lige pt. Så jeg er i Google Wave-dvale. Der har jeg tænkt mig at blive indtil jeg hører om nogen, der rent faktisk har fundet på noget fikst at bruge det til.
Rykker det så på et tidspunkt, skal jeg nok hoppe med på vognen igen. Men indtil da vil jeg tillade mig at ignorere det totalt og bruge min energi andetsteds.
Jeg så lidt på det over et par gange -
Rosenstand | 10. februar 2010 | 22:04Jeg så lidt på det over et par gange – og dømte det ude. Jeg kan ganske enkelt ikke se fidusen i det – selvom jeg holder mange møder på tværs af Atlanten.
Indtil videre har jeg samme syn på Google Buzz. Jeg har luret lidt – men ikke set lyset.
Twitter har jeg altid elsket og faktisk ikke tvivlet på. Om Wave, Buzz og hvad der ellers kommer bliver en del af mit liv afhænger af, om andre adopterer det i en grad, der gør, at jeg også skal. Jeg kommer ikke til at drive den udvikling – kun følge den 😉
@Martin: 3. parts applikationer kombineret med Wave er noget af det
Kim Andersen | 10. februar 2010 | 22:07@Martin:
3. parts applikationer kombineret med Wave er noget af det jeg tror vil kunne redde Wave fra den sikre død. Det er så bare lige hvornår og hvordan det kommer til at ske. Men jeg tror der ligger muligheder der.
@Frank:
har det på samme måde som dig. Jeg var også skeptisk omkring Twitter i sin tid, men jeg er endnu mere skeptisk omkring Wave. Mest fordi at jeg rent faktisk har været “aktiv” på Wave i fire måneder. Aktiv er nok så meget sagt, men jeg har givet det en chance, og tjekket det flere gange, men bare uden udbytte.
@Rosenstand: Jeg tror at rigtig mange allerede har opgivet, og nu
Kim Andersen | 10. februar 2010 | 22:11@Rosenstand:
Jeg tror at rigtig mange allerede har opgivet, og nu er det op til Google at overbevise brugerne om at det rent faktisk er brugbart det her – og det er sku en svær opgave. Og som dig, så er jeg heller ikke mand for at finde sølvkuglen. Det lader jeg andre om, og så hopper jeg måske med på vognen hvis udbyttet er godt nok.
Jeg har det nok lidt som Rosenstand. Har kigget på
Jan Skinnerup | 11. februar 2010 | 00:17Jeg har det nok lidt som Rosenstand. Har kigget på det et par enkelte gange og tænkt: Meh! 😉
Jeg bruger Wave en smule med nogle af mine US/CA
Claus Heinrich | 11. februar 2010 | 01:49Jeg bruger Wave en smule med nogle af mine US/CA kontakter, til at organisere forskellige ting. Men indrømmet, var det ikke for dem ville jeg ikke bruge tid på det.
Skildpaden (mig) har ikke engang tjekket Google Wave ud, men
Michael Østergaard | 11. februar 2010 | 07:52Skildpaden (mig) har ikke engang tjekket Google Wave ud, men ligeså har jeg også først oprettet en twitter-konto for en lille måned siden.
Jeg har faktisk ikke engang store anelse om, hvad Google Wave går ud på, og om jeg kan drage nogen fordel af det. Tvivler dog på, at Google Wave er noget for eller vil blive noget for mig. Det samme sagde jeg godt nok også om Facebook, Mac og Twitter – så man ved jo aldrig 😉
At gå ind på google wave for at se om
Gorm Casper | 11. februar 2010 | 09:06At gå ind på google wave for at se om man kan bruge det til noget, er det samme som at gå ind på twitter og se om man kan bruge *det* til noget. Begge dele drejer sig om kommunikation, så uden venner eller kontakter, så kan det selvfølgelig ikke bruges til noget.
Det kan heller ikke rigtigt bruges “for sjov”. Værdien kommer når der er et reelt emne at diskutere. Det er i den grad et arbejdsværktøj og ikke endnu en underholdningsdims.
Jeg ville ønske at alle mine samarbejdspartnere/venner brugte det i stedet for email.. og dem der gør har jeg et væsentligt bedre samarbejde med end dem der ikke gør. Wave gør tingene nemt og overskueligt, og det er fleksibelt nok til, nogle dage at fungere som emails (dog “sorteret” efter emne/kontekst og ikke dato), mens andre dage er det multi player notepad.
De to primære årsager til at bruge wave, for mig, er klart (1) hurtigt og godt overblik og (2) fleksibiliteten i hvordan det kan benyttes.
Fedt at høre jeres synspunkter. Den bredde mening går hen
Kim Andersen | 11. februar 2010 | 10:00Fedt at høre jeres synspunkter. Den bredde mening går hen imod, at folk ikke rigtig ved hvad formålet skulle være.
Men samtidig er det fedt at høre Claus og Gorm med deres inputs, som ikke er en afskrivning endnu. Som Claus’ eksempel så går det også lidt i retning af langdistancekontakten, og her tror ejg som sagt også at det er yderst brugbart.
@Gorm:
Det er spændende at høre om dine erfaringer med Wave kontra E-mail. Jeg synes bare let, sådan en Wave kan blive uoverskuelig hvis der kommer meget mere end to-tre personer ind i den.
2-3 personer? Det gør mails da også... Mails er gode til
Gorm Casper | 11. februar 2010 | 11:032-3 personer? Det gør mails da også…
Mails er gode til at sende til din mor som en hilsen.. lidt som et brev.. en form for monolog. Wave er bedre til dialog. Og jeg tror alle jer der har sat det på stand by, indtil andre gør arbejdet med være de første til at bruge det, skyder jer selv voldsomt i fodden.
Jeg er lidt af en Google fan boy, så jeg
Mikael | 11. februar 2010 | 12:28Jeg er lidt af en Google fan boy, så jeg har ikke helt afskrevet potentialet endnu. Godt nok eksploderede eksempelvis Facebook noget hurtigere end Google wave har gjort det, og jeg erkender da også at Google har lavet mindre heldige projekter gennem tiderne, men min formodning er at det er et spørgsmål om hvor hårdt de satser på projektet.
@Gorm: Okay 2-3 var måske lige i underkanten, men jeg synes
Kim Andersen | 11. februar 2010 | 13:37@Gorm:
Okay 2-3 var måske lige i underkanten, men jeg synes bare hurtigt at en Wave bliver oversvømmet. Det kan godt tænkes at det skyldes at de fleste af de waves jeg har set på, har været overbefolket. I staren vil man jo gerne prøve en mase ting af, og derfor tester folk systemet af.
@Mikael:
Jeg er også selv stor fan af Google, og jeg håber da også at Wave vinder indpas. Men det er klart, at jo større indsats de gør for at få presset Wave ind i dagligdagen, desto større chance er der for at det lykkedes.
Gorm mails er nu også gode til andet end en
Martin Nielsen | 11. februar 2010 | 13:45Gorm mails er nu også gode til andet end en monolog med din mor, tvivler på jeg ville få ret mange af vores leverandører, samarbejdspartnere osv til at bruge wave. Threaded mails fungerer absolut lige så godt i min verden og er langt mere overskuelige, og nemmere at smide info videre til andre, oprette mødeindkaldelser osv ud fra mails.
Før google wave ændrer form tror jeg netop vi ville skyde os selv i foden hvis vi brugte unødigt tid til at finde ud af hvad vi kunne bruge google wave til, og endnu mere unødigt tid til at overbeviser vores kontakter om at wave er fantastisk (hmm er jo også udvikler, og ikke sælger, så ville være svært at overbevise nogen om noget man ikke selv tror på)
Mails, kalender osv er integreret, kører altid, i stedet for jeg skal til at åbne google wave, det er min tid altså for kort til, plus det er endnu et værktøj man skal bruge, for det er jo ikke sådan at hvis jeg besluttede mig for at bruge Wave, at jeg så kunne afskaffe mail, dvs en allerede travl hverdag med mange værktøjer ville få endnu et som jeg skulle bruge tid på….
Nej Google wave er en død fisk ind til andet er bevist
(det blev da vist et langt svar til gorm)
Jeg gør det lige kort (min hånd er gips).. men
Gorm Casper | 11. februar 2010 | 14:36Jeg gør det lige kort (min hånd er gips).. men jeg tror faktisk at max klein forklarer det hele meget godt. Bestemt værd at læse..
http://blog.cubeofm.com/on-how-google-wave-surprisingly-changed-my-li
Syntes ikke man må afskrive det blankt. For at komme
Claus Heinrich | 11. februar 2010 | 16:07Syntes ikke man må afskrive det blankt. For at komme med et eksempel hvor Wave hjælper mig med kommunikationen.
Jeg har bla. en fra ven fra Canada der ikke er god til engelsk, men skriver på fransk, og jeg forstår ikke fransk. Vi kan via Wave kommunikerer flydende sammen ved at bruge en inline oversætter. (Han skriver på fransk, jeg modtager teksten på det sprog jeg selv ønsker. Og jeg kan skrive på dansk og han kan læse min tekst på fransk.
Gøres blot ved at inviterer aunt-rosie@appspot.com med ind i samtalen, der er en oversætter bot.
Det er skide smart og blot en af de ting der gør Wave dejligt. Vi kunne reelt sidde 20 personer og alle skrive med vores modersmål og stadig forstå hinanden.
Hej :) Jeg tror ikke tiden er moden til Google Wave
Nicolai Björn | 12. februar 2010 | 00:54Hej 🙂
Jeg tror ikke tiden er moden til Google Wave endnu. Måske om et par år. ideen er ellers god nok med oversættelse, filesharing og live møder.
Mvh.
Som mange skriver, mangler der lidt den der aha-oplevelse over
Daniel Nielsen | 12. februar 2010 | 14:14Som mange skriver, mangler der lidt den der aha-oplevelse over google wave. Men jeg tror man skal forholde sig til, at det stadig kun er et preview stadie man har adgang til, og måske det er problemet. De har gjort det tilgængeligt alt for tidligt, til virkelig at imponere folket.
Her i huset bruger vi det dog flittigt til interne todo-lister og enkelte projekter. På den måde skal man ikke havde adgang til et fælles-drev med et worddokument eller lign. Vi kan live opdatere hvad der nu er lavet, hvem der arbejder på hvad pt. Så på den måde bruger vi det, og ikke så meget som et socialt media.
Jeg tror wave har en stor fremtid, men at det muligt er blevet fremvist for tidligt, og folk derfor dømmer det ude nu. Og måske vil det derfor aldrig slå helt igennem. Men det forhindre dem ikke i at bruge teknologien andre steder 😀
Ang. Buzz, kan jeg slet ikke se fidusen i endnu… specielt fordi ingen af mine kontakter figurere på gmail :-/
Jeg har heller ikke selv oplevet fordelene i Google Wave,
Christian Brix fra Eee PC Bloggen | 15. februar 2010 | 08:35Jeg har heller ikke selv oplevet fordelene i Google Wave, selvom det da har fået en håndfuld chancer.. Synes dog der er nogle lovende takter, som måske kunne gå hen og blive brugbare senere – når man “lærer” at bruge dem og har langt flere at bruge dem med, så det bliver mere naturligt.
Jeg forestiller mig, at hvis Google beslutter sig for, at Wave SKAL frem, så kan de vælge samme taktik som Buzz: Dvs. med Wave som en fuld integreret del af Gmail (og evt. iGoogle m.v.). Dermed vil det “automatisk” få langt flere brugere – og det er jo netop kun derved, at der kan opstå en værdi..
Hehe, det vil bare googles forsøg på at komme ind
Daniel | 18. februar 2010 | 22:50Hehe, det vil bare googles forsøg på at komme ind på det sociale marked. Hvilket jeg er sikker på nok skal lykkes dem over tid. Jeg syns dog de skulle kigge mere på faceboks funktioner, hvis de vil appellere til den almindelige bruger. Jeg har kun været logget ind i wave 2 gange. Og fandt det ærlig talt uinspirerende.
De har jo allerede prøvet at komme ind på det
Daniel Nielsen | 19. februar 2010 | 14:54De har jo allerede prøvet at komme ind på det sociale netværk marked. Nogle der kan huske orkut? Det slog vidst aldrig igennem herhjemme, men nåede at få nogle procenter i Amerika, inden facebook kom, vis jeg husker rigtigt.
Senest har de prøvet med Buzz, men det er vidst også lidt af en fuser.
Jeg tror bare wave er til en mere snæver brugergruppe, og form for udviklings platform på vejen til nyere teknologier og måder at bruge javascript på 🙂
Jeg tror det største problem er at markedet for socialnetworking
Johannes Wisby Andersen | 1. marts 2010 | 13:18Jeg tror det største problem er at markedet for socialnetworking er “fyldt” vi har FB og Twitter til de hhv. privat og business.
Som jeg kan se der nævnes flere gange så vil folk først hoppe på vognen når andre gør, men det betyder jo også at der ikke er nogen som hopper på vognen da ingen starter med det.
På Facebook og Twitter har vi allerede et kæmpe netværk og tjenesterne er jo ikke ligefrem dårlige, selvom jeg godt kan se nogle positive ting ved Wave, bl.a. deres on-the-fly translate.
Hvis google skal have succes med sociale-tjenester så er vi nok nærmere ovre i at de skal opkøbe en af de store og så videreudvikle på platformen, desværre er det jo noget som kræver en MASSIV kapital som jeg tvivler på Google kan diske op med.
Jeg tror at Google Wave bliver at finde blandt fremtidens
Oliver Nielsen | 5. april 2010 | 10:41Jeg tror at Google Wave bliver at finde blandt fremtidens onlinekommunikationstools, eller inspirere kraftigt dertil, eller tjene som fundament herfor. Det er et teknologisk preview.
Google Wave skal nok blive til noget stort. Uden at gå helt “metaphysical” så vil jeg påpege at alle fysiske forandringer tager længere tid end man tror. Vi kan tænke, med tankens hast (sjovt nok) men den fysiske virkelighed er en helt anden.
Gmail tog også tid før det blev mainstream. Samme gjorde MySpace. Samme gjorde Facebook, og Twitter. Jeg var selv en af dem som synes Twitter var totalt meningsløst. Men det er jo kun indtil at værktøjet finder sit sande potentiale. I starten vidste folkene bag Twitter heller ikke selv hvad det skulle bruges til, de havde kun anelser, og en intuitiv fornemmelse af at det her, trods uhyre simpelt, var unikt, og brugbart i en eller anden form.
Først troede de fleste at Twitter handlede om at beskrive sine toiletbesøg og kaffebrygning. Men så begyndte nogle at *bruge* Twitter som en slags live RSS-feed, og til at holde sig ajour, til at finde gode links, underholde, få support, etc.
Og senere, efter Twitter lancerede en god søgefunktion, så er de blevet en slags “pulse of the planet” hvilket er deres nuværende mål.
Hav en god dag;-)
Velkommen til Oliver. Jeg håber da at du har ret. Jeg
Kim Andersen | 6. april 2010 | 19:49Velkommen til Oliver.
Jeg håber da at du har ret. Jeg kan som udgangspunkt rigtig godt lide Googles produkter, så jeg vil da håbe på at Wave slår igennem i fremtiden. Uden tvivl 🙂
Jeg ved godt oplægget her er ved at være et
Tommy Pedersen | 2. juli 2010 | 21:11Jeg ved godt oplægget her er ved at være et halvt år gammelt og der er sket en del siden da, men jeg tror nu at det jeg vil sige stadig gjaldt da Wave først blev præsenteret..
Nøgleordet mht til Wave er samarbejde..! Og ethvert meningsfuldt samarbejde kræver et formål.. Hvis man først lige er kommet ind på Google Wave og vil prøve at finde ud af hvad det egentlig kan bruges til, så bliver man nemt skuffet, for man har intet formål i tankerne..
Når først man har et eller andet mål man gerne vil opnå og gerne vil have andre til at hjælpe, så er Google Wave en glimrende løsning..! Hvor en e-mail eller en chat repræsenterer forløbet af en samtale, så repræsenterer en wave/bølge løbende den foreløbige konklusion af samtalen.. Målet er hele tiden i fokus i Wave, hvor andre medier mere omhandler selve samtalen..
Det lader til at folk helst vil sammenligne Wave med e-mail, chat og sociale medier, og som sådanne fungerer Wave da også fint.. Men der hvor Wave nok bedst kan sammenlignes er med wiki’er, og for dem som forstår hvordan Wikipedia fungerer og hvor stor en gave det er, skulle aha-oplevelsen gerne efterhånden være der..!
Og hvis vi så tilføjer måden man kan lave inline-replies lige præsis der hvor kommentaren er relevant, samt bots, der kan hjælpe til på forskellige måder, gadgets til ekstra måder at repræsentere data på.. Så begynder Wave for alvor at imponere.. 🙂
Og savner man nogen at “wave’e” med, så bare søg “with:public” i indbakke-vinduet og se alle de offentlige waves..
Personligt har jeg (mindst) 2 ting jeg vil bruge Wave til:
1. Fælles notater på min uddannelse: det virker bare som en no-brainer.. Vi hjælper hinanden med at forstå og huske faget gennem notaterne og ender forhåbentlig med en nogenlunde overskuelig oversigt over de forskellige forløb og hvad der er værd at huske til eksamen..
2. Debatter: som forklaret før, så er Wave et stor styrke når der er en konklusion i fokus.. I traditionelle debat-fora skal man læse alle indlæg igennem for at få en bare nogenlunde fornemmelse for hvad de forskellige holdninger er og mange indlæg er ofte gentagelser af den samme holdning bare skrevet på en anden måde.. Den slags støj tror jeg Google Wave vil være god til at reducere.. konklusionerne bliver beskrevet fra starten og bliver hele tiden revideret efterhånden som kritik (inline-replies) opstår.. Man skal ikke være bange for at redigere og slette hinandens indlæg, så længe der bare er fornuft i det..
Håber det var “Aha” nok.. ^_^
Super fedt med din kommentar Tommy. Det er ved at
Kim Andersen | 3. juli 2010 | 14:15Super fedt med din kommentar Tommy. Det er ved at være lang tid siden jeg selv sidst var logget ind i min Google Wave, så det kunne være at det snart var tid til at give det et skud igen. Også tilgå det med et formål af en slags 😉
Jeg ka da også lige dele hvad jeg selv har
Tommy Pedersen | 3. juli 2010 | 19:34Jeg ka da også lige dele hvad jeg selv har gang i med Wave for tiden..
Jeg har prøvet at skrive en lille artikel på Wave om hvordan den ændrer ens syn på kommunikation fra en sekventiel model til en mere fokuseret model..
https://wave.google.com/wave/waveref/googlewave.com/w+C4y0m8XeA
Jeg har også forsøgt at få nogen debatter igang.. Du kan finde dem ved at søge “tag:debat” i Google Wave..
Hmm.. fandt lige ud af at jeg nærmest kunne samle
Tommy Pedersen | 3. juli 2010 | 19:37Hmm.. fandt lige ud af at jeg nærmest kunne samle det hele under ét link:
https://wave.google.com/wave/#minimized:nav,minimized:contact,restored:search:tag%253Adebat,restored:wave:googlewave.com%252Fw%252BC4y0m8XeA.1
R.I.P. Google Wave: http://googleblog.blogspot.com/2010/08/update-on-google-wave.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FMKuf+%28Official+Google+Blog%29&utm_content=Google+International
Christian Brix fra Eee Pc Bloggen | 5. august 2010 | 09:26R.I.P. Google Wave:
http://googleblog.blogspot.com/2010/08/update-on-google-wave.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FMKuf+%28Official+Google+Blog%29&utm_content=Google+International
Jeg har prøvet Wave et par gange, men deres usability
Christoffer | 28. august 2010 | 11:50Jeg har prøvet Wave et par gange, men deres usability var helt i bund og ikke eksisterende – og dermed blev det dømt ude for mit vedkommende. Google Buzz står ikke meget bedre for mig på nuværende tidspunkt.
Så det er nok en god beslutning Google har taget, nemlig at droppe Wave for denne omgang.
Red Google Wave..! http://www.savegooglewave.com/
Tommy Pedersen | 28. august 2010 | 16:20Red Google Wave..!
http://www.savegooglewave.com/
Jeg tilslutter mig Red Google wave! Har aldrig oplevet nogle
Daniel | 28. august 2010 | 20:32Jeg tilslutter mig Red Google wave! Har aldrig oplevet nogle problemer med det i dagligedagen, og bruger det flittigt til at holde styr på intern udvikling.
Nu er der gået en del tid siden du skrev
Mia Sørensen | 21. november 2010 | 17:26Nu er der gået en del tid siden du skrev dette indlæg og som jeg fornemmer det så er google wave da fuldstændig dødt. Jeg hører aldrig nogen tale om det mere og kender ingen der bruger det – så det er vel blevet likvidteret fuldstændig nu.
Hvad kan(eller kunne måske) man med Google Wawe? Er det
Jakob Didriksen | 27. november 2010 | 10:11Hvad kan(eller kunne måske) man med Google Wawe? Er det noget søgeoptimering?
Jeg kunne som en af bloggerne skriver, faktisk godt forestille
Kenneth Bach | 15. januar 2011 | 08:42Jeg kunne som en af bloggerne skriver, faktisk godt forestille mig at den kan blive lidt en forløber, for et koncept for online kommunikation, som er lidt anderledes end den vi ser idag. Jeg er helt enig i at der allerede er mange sociale medier, så jeg tror måske ikke helt det er der at den skal finde sit indpas, men der er bestemt muligheder i løsningen hvis man kigger længere frem.