De bedste affiliate marketing-programmer? Hvad bruger du?
For en gang skyld kan jeg ikke rigtig give dig ny viden, men jeg har brug for nogle inputs fra dig!
Jeg er nemlig blevet mere og mere interesseret i affiliate marketing, og i dag besluttede jeg mig for at bruge sølle 14,95$ på noget materiale, som kan vise sig at være rigtig mange penge værd 😀
Jeg læste nemlig om Conduit Method på Mikaels blog, og det ser ud til at være guld værd.
Jeg vil ikke sidde og fortælle dig hvad mit købte materiale indeholder, men hvis du er interesseret synes jeg da at du selv skulle betale de sølle 14,95$ og blive overrasket. Det kan du gøre her.
Jeg kan dog sige at det handler om affiliate marketing, og i den forbindelse er jeg total rookie, så det er her jeg har brug for din hjælp.
Jeg ville høre hvilke affiliate-programmer du benytter dig af, og hvad du synes er godt og skidt ved hver enkelt.
Jeg har hørt om et par stykker såsom TradeDoubler, ClickBank, EuroAds og Amazon(?), men ved egentlig ikke om de er gode eller dårlige. Så jeg ville være utrolig taknemmelig, hvis i har nogle anbefalinger, eller kritikpunkter til alverdens affiliate-produkter. Samt gode råd omkring affiliate marketing.
Hvordan gør du selv? Og hvordan kommer man lettest i gang?
På forhånd rigtig mange gange tak 🙂
Min personlige holdning er at man bare skal kaste sig
Mikael | 20. februar 2009 | 11:05Min personlige holdning er at man bare skal kaste sig ud i det. Specielt fordi den metode han beskriver er så enkel. Nogle gode steder at starte er nok click bank men også sådan noget som Amazon og eBay kan være gode kilder.
Tag et kig på PartnerAds også. Og hvis du opererer
Søren Sprogø | 20. februar 2009 | 14:30Tag et kig på PartnerAds også. Og hvis du opererer syd for grænsen (eller SE/NO), så er Zanox også rimeligt store.
Hvilket der er bedst, synes jeg afhænger meget af situationen.
Tak for svarene. Det kan godt være at man bare
Kim Andersen | 20. februar 2009 | 15:42Tak for svarene. Det kan godt være at man bare skal give sig i kast med det, og så se hvad der sker.
Jeg overvejer lidt at prøve Conduit Method af på et dansk site, og bruge TradeDoubler, og måske noget EuroAds. Men går også lidt og overvejer om man skulle kaste sig ud i et .com-site, da der jo er mange flere potentielle kunder…..hmm…..
.com / .net - helt klart. Potentialet er langt LANGT
Mikael | 20. februar 2009 | 15:49.com / .net – helt klart. Potentialet er langt LANGT større. Det er jo ikke sjovt kun at få 1 eller 2 besøgende pr. produkt om måneden på et dansk site. 🙂
Okay, så kunne det være jeg bare skulle droppe ideen
Kim Andersen | 20. februar 2009 | 17:20Okay, så kunne det være jeg bare skulle droppe ideen med TradeDoubler og EuroAds på et .dk-domæne, og kaste mig direkte ud i ClickBank og Amazon/Ebay. Men hvad med dine erfaringer med ClickBank Mikael (og andre)?
I det indlæg du skrev for noget tid siden, var der jo nogle temmelig grimme kritikpunkter, så er de virkelig så gode? Og har du fået dine penge udbetalt egentlig?
Omkring Amazon. Kan det da passe at man kun kan få udbetalt sine penge, via check, så de skal trække 15$? Det er selvfølgelig ikke meget hvis man har solgt en masse, men lige for at høre 🙂
Og hos Ebay, er det da produkter som kører på auktion man linker til, eller har de faktiske produkter “på lager”, så man ikke skal ind og rette sine sider hver gang en auktion er slut 🙂
Mine kritik punkter gik mest på at deres regler er
Mikael | 20. februar 2009 | 17:39Mine kritik punkter gik mest på at deres regler er fordelagtige for folk der kun sælger lidt engang imellem. Men det er vel ikke det du har i tankerne? 🙂
Mht. Amazon og Ebay så kender jeg ikke så meget til dem. Jeg gør det jo mest i Adsense og skal først nu til at kigge lidt mere på det ifbm Conduit Method.
Nej der skulle gerne sælges mere end bare lidt engang
Kim Andersen | 20. februar 2009 | 20:59Nej der skulle gerne sælges mere end bare lidt engang imellem 🙂
Lige et sidste dumt spørgsmål. Jeg har kigget lidt igennem inde på ClickBank, og synes at alle de affiliate-annoncer jeg falder over, er links til “one-page sales-letters”. Kører de ikke affiliate for produkter som kan købes i webshops osv. ligesom eks. Amazon og TradeDoubler gør, eller er de bare meget svære at finde?
Der er ingen dumme spørgsmål. ClickBank er beregnet til digitale
Mikael | 20. februar 2009 | 21:04Der er ingen dumme spørgsmål. ClickBank er beregnet til digitale produkter (software og ebooks) så svaret må være nej. Skal du finde “rigtige” produkter så skal du gå andre steder hen. Et alternativ kunne også være commission junction eller paydotcom.
Tradedoubler og Euroads er ok programmer, men bestemt ikke dem
Ruben | 22. februar 2009 | 18:30Tradedoubler og Euroads er ok programmer, men bestemt ikke dem der generelt betaler højest. Mange af de samme kampagner kan du finde til en højere pris hos fx MikkelsenMedia.dk eller Adservice.dk som jeg pt. bruger en del.
Jeg tror jeg kaster mig over cj.com. Det virker rimelig
Kim Andersen | 22. februar 2009 | 21:41Jeg tror jeg kaster mig over cj.com. Det virker rimelig ligetil, og jeg tror jeg har fundet mig nogle produkter jeg vil forsøge mig med, selvom man kun kan få udbetaling via check, når man bor i Danmark 🙂
Dog får jeg forskellige muligheder, når jeg skal vælge et affiliate-link til et givent produkt. Der kommer nemlig både link som hedder:
dpbolvw.net/click-XXXXXXXXX,
kqzyfj.com/click-XXXXXXXXX,
anrdoezrs.net/click-XXXXXXXXX og
tkqlhce.com/click-XXXXXXXXX.
Så altså selve IDer, produkt-IDer osv. er de samme, for alle linksene, men der er forskellige domæner. Så måske de alle kan bruges? Håber I kan følge mig 🙂
Tak for din kommentar også Ruben, jeg kendte ikke til MikkelsenMedia.dk, men har dog hørt om AdService Media, da de holder til her i Århus hvor jeg bor. Har dog ikke prøvet at bruge deres affiliate program, så det vil jeg da også lige tjekke ud 😀
Jeg er absolut ikke enig i, at man ikke kan
Morten | 7. marts 2009 | 13:44Jeg er absolut ikke enig i, at man ikke kan tjene gode penge på DK-domæner og Affiliate.
I den sidste ende drejer det sig jo om, hvor mange søgninger der er på et emne i forhold til konkurrencen. Og vælger man et DK-domæne, må man bare brede nichen en smule ud. Så er det måske ikke “træning af pudler” (hvad det så end hedder på engelsk) – men “træning af hunde”…
Personligt bruger jeg PartnerAds og Tradedoubler – og er meget tilfreds med begge.
Helt enig Morten. I betragtning af at mange danskere (og
Ruben | 7. marts 2009 | 14:33Helt enig Morten. I betragtning af at mange danskere (og andre nationaliteter) bevæger sig over i det engelske, stiger konkurrencen på engelsk, mens den falder på dansk, da der ikke er mange udlændinge der forsøger sig på dansk. Det skal naturligvis holdes op imod i hvor høj grad danskere så søger på engelsk frem for dansk.
Men alt i alt er sproget teknisk set underordnet. Spørgsmålet er hvor meget trafik der er ift. konkurrencen.
Tillad mig i øvrigt at reklamere for mit omfattende pristjek på danske affiliateprogrammer her: http://araknosofi.dk/affiliateprogrammer/pristjek-pa-danske-affiliateprogrammer/
Jeg kan godt sætte mig ind i tanken om at
Kim Andersen | 7. marts 2009 | 18:37Jeg kan godt sætte mig ind i tanken om at markedet i udlandet bliver større og større, men gør det reelt set ikke også det i Danmark? Selvom der er mange danskere der ryger over på det engelske marked, prøver de fleste vel at finde svar på deres modersmål først. Eller hvad?
Og lækker oversigt du har lavet Ruben. Den vil jeg lige tjekke nærmere ud i den kommende uge 😀
-God weekend til alle…
Jeg bruger selv: EuroAds, Amazon, også Clickbank. Faktisk ikke andet.
Mikkel | 15. marts 2009 | 21:49Jeg bruger selv: EuroAds, Amazon, også Clickbank. Faktisk ikke andet. Jeg er meget tilfreds med alle.
Har dog haft en lille ting med Euroads. Jeg tjente 3000 kr. Som du ikke ville udbetale, fordi at det var den samme ip, som havde købt en masse produkter, og det accepterede de ikke.
Meget interessant artikel.
Carsten | 28. juli 2009 | 15:12Meget interessant artikel.
Spændende artikel synes dog linket til materialet ser lidt skumelt
Gustav | 30. juli 2010 | 12:01Spændende artikel synes dog linket til materialet ser lidt skumelt ud, men det er måske bare mig.
Med hensyn til affiliate programmer, så har jeg samlet en liste over nogle af de mest kendte i dk her
http://gustavs.dk/blog/2010/07/29/affilliate-netv%C3%A6rk/
Det jeg linker til er på ingen måde skummelt Gustav
Kim Andersen | 30. juli 2010 | 12:35Det jeg linker til er på ingen måde skummelt Gustav 🙂 Jeg har selv købt og brugt materialet, og det virker rent faktisk. De 15$ som det koster er i hvert fald tjent hjem 😉
Så selvom det er et af de hersens amerikanske salgssider, som man tit ser, så er den faktisk god nok denne her.
Men tak for dit input mht. listen over udbydere.
Jeg sætter min lid til AdSense samt direkte aftale med
Marcus | 13. januar 2011 | 22:11Jeg sætter min lid til AdSense samt direkte aftale med et firma. De fleste andre løsninger kan være gode, men synes bare ikke rigtigt at give det samme afkast.
Fine kommentarer her, men måske lidt gamle - Er der
Arkitekt | 15. marts 2011 | 09:07Fine kommentarer her, men måske lidt gamle – Er der en update på erfaringer undervejs?
Jeg bruger både Zanox, partner-ads, Euroads og TradeDoubler og faktisk
John Bakken | 28. januar 2013 | 18:21Jeg bruger både Zanox, partner-ads, Euroads og TradeDoubler og faktisk også Amazon UK til de produkter jeg ikke kan finde danske affiliates til. På den måde får jeg de største udbytte, da nogle webshops er affiliates flere forskellige steder, men med forskelige procentsatser.